S pozitivním testem na COVID-19 si životní pojištění neuzavřete

0
707

Už i pojišťovny zareagovali na pandemii COVID-19. Některé zapracovali do zdravotních dotazníků nové otázky. Snaží se tak zjistit, zda zájemce o pojištění není aktuální nakažený koronavirus.
Už i při uzavírání smluv o životním pojištění zjišťují některé pojišťovny, zda klienti aktuálně netrpí onemocněním COVID-19. Do zdravotních dotazníků přidali otázky, které jim pomohou odhalit, zda klient v době podpisu smlouvy nemá příznaky nebo není pozitivní na toto onemocnění. „Udělala tak například pojišťovna Youplus Insurance International AG a Kooperativa. Pojišťovna MetLife používá Covid-19 dotazník pouze v indikovaných případech, „vyjmenovává Peter Mocker, pojistný analytik společnosti Swiss Life Select Slovensko.

Ostatní pojišťovny jako Allianz – Slovenská pojišťovna, ČSOB pojišťovna, Generali Pojišťovna, Uniqa pojišťovna či Wüstenrot pojišťovna momentálně s úpravou zdravotního dotazníku nepočítají. Spoléhají se totiž na základní podmínku při uzavírání životního pojištění, podle níž musí být člověk při sjednávání smlouvy zdravý.

Proto, pokud je klient pozitivní, pojišťovna nebude návrh na uzavření pojistné smlouvy životního pojištění akceptovat. „Pojišťovna MetLife má pro uzavření smluv s klienty s potvrzeným COVID-19 stanoveny i přesná pravidla: Pokud byl klient v kontaktu s člověkem s potvrzeným koronavirus a nemá žádné příznaky, měl by s uzavřením smlouvy počkat měsíc od kontaktu resp. od ukončení karantény. Pokud má klient pozitivní test, tak by na základě závažnosti příznaků, měl odložit uzavření smlouvy na měsíc až rok, „upozorňuje Peter Mocker.

S pozitivním testem na COVID-19 si životní pojištění neuzavřou

Pokud klient překoná onemocnění bez následků, pojišťovny k němu budou po vyléčení přistupovat standardně a pojištění bude moci uzavřít. „Zamlčel příznaky, zda vědomě lhát v zdravotním dotazníku o potvrzené pozitivitě, bych samozřejmě nedoporučoval. Kromě toho, že pojišťovna má právo odmítnout pojistné plnění, hrozí i riziko stíhání za pojistný podvod, „dodává Peter Mocker.

Druhá změna přináší klientům větší komfort, a to v podobě on-line ohlašování pojistných událostí.

Ve většině Slovenská pojišťoven už klienti mohou nahlásit pojistnou událost online. Stačí vypsat elektronický formulář, naskenovat a nahrát příslušné dokumenty, a je to vyřešeno. „I když byly pojišťovny v digitalizaci procesů vždy dále jako banky, pandemie i zde posouvá online služby na vyšší úroveň. A to nejen při samotném sjednávání pojištění, ale i při likvidaci pojistných událostí, což zvyšuje komfort a rychlost vyřízení, „hodnotí analytik Swiss Life Select Slovensko.